IntraVision vælger Conscensia som outsourcing partner

16. marts 2017

IntraVision er en dansk virksomhed, der specialiserer sig i kalender- og planlægningssoftware til IBM og Microsoft platforme. Et af deres meget succesrige planlægningsprodukter hedder OnTime, som har mere end 600,000 brugere på verdensplan.

IntraVision har valgt at outsource dele af deres softwareudvikling, fordi tilgængeligheden af softwareudviklere er større i udlandet. CEO i IntraVision, Jens Overgaard Dinesen forklarer,

“Vi havde brug for en højt specialiseret softwareudvikler, og vi ønskede en proces, hvor vi havde flere kandidater at vælge imellem. Det var ikke en almindelig udvikler, vi havde brug for. Det var en svær kandidatprofil Conscensia skulle finde til os i Ukraine, og det lykkedes de med”.

Opstarten med en udenlandsk udvikler har været en inspirationskilde til at ændre interne processer hos IntraVision, fortæller Jens Overgaard Dinesen. ”Det kræver struktur og klare processer, når det danske udviklingsteam skal samarbejde med en kollega i Ukraine. Alt dokumentation og alle møder er nu på engelsk. Vi har desuden fokuseret på at få Dmytro integreret i vores virksomhed. Dmytro har besøgt vores virksomhed flere gange, og vi har også været på besøg hos Conscensias udviklingscenter i Ukraine. Vi har derfor hurtigt fået overført domæneviden til vores nye udvikler, samtidig med at vi har fået en personlig relation til ham.”

Det er desuden vigtigt, at medarbejderne på tværs af grænser forstår hinandens kulturer, således at samarbejdet kører gnidningsløst. Jens Overgaard Dinesen forklarer, ”Conscensia kunne fortælle os om de kulturelle forskelle mellem Ukraine og Danmark. Jeg synes at dagligdagen og samarbejdet kører rigtig fint. Vi har en åben og fri tone i IntraVision, og den har Dmytro hurtigt taget til sig. Vi ønsker at vores ansatte taler frit og kommer med faglige indspark.”

For IntraVision er det vigtigt at have en dansk outsourcing samarbejdspartner, som forstår virksomhedens kerneområde og som hurtigt kan hjælpe, hvis behovet opstår. Jens Overgaard Dinesen konkluderer, ”Jeg er yderst tilfreds med Conscensias services og ydelser. På en skala fra 1-5 hvor 5 er den højeste karakter, lander Conscensia på et 5-tal. Jeg kan ikke sætte fingeren på noget, jeg har været utilfreds med.”